آیا با وجود اینستاگرام باید وبسایت هم داشته باشیم؟

امروزه بسیاری از کسب و کارها به صورت اینترنتی شده است. در واقع کسب و کارهای اینترنتی بسیار موفق هستند.

آن ها محصولات خود را از راه های مختلفی به فروش می رسانند.

دو تا از راه های فروش محصولات در اینترنت، اینستاگرام و وب سایت هستند. اما آیا با ورود به اینستاگرام نیاز به وب سایت هم است؟ یا فقط اینستاگرام به تنهایی کفایت می کند؟ در این مقاله توضیحات لازم در این باره داده خواهد شد.

فهرست محتوای این مقاله

  1. راه های مختلف فروش اینترنتی
  2. اینستاگرام چیست؟
  3. اینستاگرام چه مزیت ها و محدودیت هایی دارد؟
  4. وب سایت چیست؟
  5. وب سایت چه مزیت ها و معایبی دارد؟
  6. جمع بندی آیا با وجود اینستاگرام دیگر نیازی به وب سایت است؟

راه های مختلف فروش اینترنتی

برای فروش محصولات و کالاهای متنوع به صورت مجازی نیاز است آن ها را در شبکه ها یا برنامه های مختلف مجازی به عرصه ی نمایش گذاشت.

مثل استفاده از تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام، وب سایت و … که در ادامه دو مورد از آن ها یعنی اینستاگرام و وب سایت مورد بررسی قرار گرفته اند.

اینستاگرام چیست؟

یک شبکه اجتماعی پر طرفدار است که فروشندگان می توانند برای به نمایش گذاشتن محصولاتشان از آن استفاده نمایند. حتی افراد مختلف می توانند از اینستاگرام برای دنبال کردن صفحه های مورد علاقه هایشان استفاده کنند.

این شبکه ی اجتماعی دارای ویژگی های مثبت زیادی است. البته محدودیت هایی هم دارد که در ادامه در مورد آن ها بیش تر صحبت می شود.

اینستاگرام چه مزیت ها و محدودیت هایی دارد؟

آن مزیت‌های زیادی دارد از جمله این که یکی از شبکه‌های اجتماعی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد از طریق آن عکس و فیلم هایشان را منتشر می کنند.

در این صورت محصولاتی که برای فروش در این شبکه قرار می گیرند به خوبی دیده می‌شوند. رایگان بودن آن هم مزیت بزرگی است.

کسانی که سرمایه زیادی ندارند به طور رایگان می‌توانند برای خود در اینستاگرام صفحه ای بسازند و محصولاتشان را برای فروش عرضه کنند.

کار با آن آسان است یعنی کسانی که می توانند با گوشی هوشمند کار کنند، به راحتی می‌توانند از آن هم استفاده کنند.

اما با وجود این مزیت‌ها نمی‌توان محدودیت های آن را نیز انکار کرد. از جمله این که امکان دسته بندی محصولات در آن وجود ندارد تا راحت مشتریان بتوانند دسته بندی مربوط به محصول مورد نظرشان را نگاه کنند و راحت دست به انتخاب بزنند.

به روز رسانی کردن محصول ها در آن امکان پذیر نیست یا بسیار زمان بر است. در واقع قیمت محصولات به طور مداوم در حال تغییر است اما امکان تغییر قیمت در اینستاگرام خیلی زمان بر است مخصوصا اگر محصولات زیاد باشد.

برای فروش اینترنتی نیاز به درگاه پرداخت است که در اینستاگرام این امکان وجود ندارد. در حقیقت فروش فایل های دانلودی به صورت مجازی در آن امکان پذیر نیست.

ضمن این که باید مواظب بود و مقررات مربوط به اینستاگرام را به خوبی رعایت کرد؛ چون در صورت رعایت نکردن قوانین آن، صفحه ی فرد به سرعت بلاک می شود. همچنین امکان فیلتر شدن هر لحظه ی آن وجود دارد.

وب سایت چیست؟

آن شامل چند صفحه است که این صفحات به هم متصلند و شامل یک آدرس اینترنتی است. در واقع وب سایت متن های مختلف و تصاویر متنوع و … را در برمی گیرد.

وب سایت چه مزیت ها و معایبی دارد؟

از مزیت های مختلف آن می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • دارای درگاه پرداخت اینترنتی که برای فروش فایل هم مناسب است.
  • امکان به روزرسانی محصولات وجود دارد.
  • امکان دسته بندی کردن محصولات برای رضایت بیشتر مشتریان وجود دارد.
  • به کار فروش اعتبار می بخشد.

بالطبع آن دارای معایبی هم می باشد. از جمله این که رایگان نیست و باید برای راه اندازی آن هزینه پرداخت کرد.

همچنین در ابتدای راه اندازی کمی زمان می برد تا در میان مخاطبانش شناخته شود.

جمع بندی آیا با وجود اینستاگرام دیگر نیازی به وب سایت است؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که مخاطبان زیادی دارد. این شبکه مزیت هایی چون داشتن مخاطبان زیاد ، رایگان بودن راه اندازی و …  و معایب بسیاری نیز چون عدم امکان درگاه پرداخت آنلاین، عدم امکان دسته بندی و … را دارد.

وب سایت مشتمل بر چندین صفحه ی به هم متصل است که دارای یک نشانی اینترنتی نیز می باشد. فقط عیب های وب سایت این است که رایگان نیست و در ابتدا اندکی زمان بر است تا کاربران با صفحه ی وب فروش اینترنتی آشنا شوند.

اما فروشندگان برای این که بتوانند محدودیت های اینستاگرام را پوشش دهند و در واقع به کسب و کارشان اعتبار ببخشند لازم است وب سایتی را راه‌اندازی کنند.

اگر چه که برای شروع راه اندازی وب سایت فروشندگان باید هزینه بپردازند و مدت زمان بیشتری طول می کشد  تا وب سایت جای خودش را بین مخاطبانش باز کند اما با وجود این ها باز هم به صرفه است.

دلیلش هم این است که در وب سایت امکان دسته بندی محصولات به راحتی وجود دارد. همچنین به روز رسانی قیمت محصولات به سادگی امکان پذیر است. ضمن این که احتمال فیلتر شدن آن نیز خیلی کم است و امکان پرداخت اینترنتی هم در آن وجود دارد.

در همین راستا سایت «کافه جستجو» در خدمت فروشندگان عزیز است تا مسئولیت تسویه حساب و تحویل کالا به مشتری را به عهده بگیرد.

نظرتان را بنویسید
دیدگاه
نام
ایمیل