تأثیر فروش اینترنتی بر قیمت تمام شده

امروزه فضای مجازی مکان بسیار مناسبی جهت تبلیغ محصولات و فروش آن ها به حساب می‌آید؛ دلیلش هم این است که فروش اینترنتی مزیت های بسیاری دارد.

یکی از مهم ترین این مزیت ها تأثیر فروش اینترنتی بر قیمت تمام شده است. مقاله حاضر توضیحات بیشتری را در رابطه با این موضوع بیان خواهد کرد. پس اگر فرا گرفتن این موضوع برایتان اهمیت دارد آن را دنبال کنید.

فهرست محتوای این مقاله

  1.  تأثیر فروش اینترنتی بر قیمت تمام شده
  2. ۲-   دلایل پایین آمدن قیمت تمام شده در فروش اینترنتی

عدم محدودیت مکانی

حذف شدن واسطه ها

پایین آمدن هزینه های فروشنده

وجود نداشتن خواب سرمایه در فروش مجازی

  • ۳-   جمع بندی تأثیر فروش اینترنتی بر قیمت تمام شده

تأثیر فروش اینترنتی بر قیمت تمام شده

 با استفاده از این روش می‌توانید محصولتان را در عین داشتن کیفیت با قیمت پایین تری برای مشتری عرضه کنید.

البته دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند هزینه های فروشنده کمتر شود و در نتیجه نرخ تمام شده کمتر باشد که در ادامه مواردی از آن ها بیان شده است.

دلایل پایین آمدن قیمت تمام شده در فروش اینترنتی

دلیل های زیادی در این زمینه وجود دارند از جمله:

عدم محدودیت مکانی

به این معنا که کسب و کار مجازی محدود به محل خاصی نیست. به این معنا که با این روش می توانید در جاه های زیادی صورت گیرد و مثلا محدود به شهر خاصی نیست.

پس این امکان وجود دارد که از طریق  این روش، افراد در جاهای مختلف محصول فروشنده را تماشا کنند و خریدشان را انجام دهند. زیاد بودن مخاطبان هم باعث دیده شدن بیشتر محصول و بالارفتن فروش می‌شود.

در نتیجه فروشنده می تواند محصول خود را با نرخ پایین  تری عرضه نماید. در حقیقت نرخ پایانی بر اساس میزان تقاضا پایین تر می آید.  چون مشتری ها زیاد هستند پس قاعدتاً به صرفه خواهد بود.

مثلا یک چلو کبابی را در نظر بگیرید که هر پرس چلو کبابش را ۱۵هزار تومان می ‌فروشد.  در روز هم ۱۰۰ تا مشتری دارد. پس روزانه، درآمد او ۱۵۰۰۰۰۰ تومان می ‌شود.

اما کسی که ساندویچ خوراک می فروشد. نرخ هر ساندویچش هم ۶۰۰۰ تومان است. در روز هم ۳۰۰ تا ساندویچ می فروشد. پس مجموع درآمد روزانه ی او ۱۸۰۰۰۰۰ تومان خواهد شد.

بنابراین اگر چه نرخ  ساندویچ خوراک کمتر است ولی چون مشتریان بیشتری دارد سود بالاتری را هم به همراه خواهد داشت.

حذف شدن واسطه ها

در فروش اینترنتی واسطه ها حذف می شوند و خریدار از تولید کننده اصلی محصول را دریافت می‌کند. یعنی در واقع فروشنده فضای مجازی، همان تولید کننده ی محصول است. البته ممکن است کار فروش به کادری مجرب واگذار شود.

همین امر باعث کمتر شدن نرخ تمام شده محصول می ‌شود؛ چون اگر واسطه ها در کار بودند بالتبع هزینه حمل و نقل و بسیاری از هزینه های دیگر هم مطرح بود.

ضمن این که دوباره خود واسطه ها هم به سود نیاز داشتند و همین امر  همه باعث بالا رفتن قیمت پایانی محصول می شد.

بنابراین با حذف واسطه ها، نرخ تمام شده پایین تر می آید و این مختص به یک محصول خاصی هم نیست. یعنی هر محصولی که به صورت اینترنتی فروخته شود مسلماً قیمت تمام شده ی آن کمتر خواهد بود.

پایین آمدن هزینه های فروشنده

دلیل دیگری که باعث پایین آمدن نرخ تمام شده می شود این است که در فروش اینترنتی عوامل بسیاری همچون بالا بودن نیروی انسانی، اجاره کردن یا خرید مغازه، پرداختن عوارض شهرداری و … وجود ندارند.

همین امر باعث می‌شود که هزینه‌های فروشنده پایین بیاید. در نتیجه محصولات خود را با قیمت پایین تری عرضه کند.

اگرچه نرخ محصول در این روش پایین است اما باز هم برای فروشنده به صرفه و سودده خواهد بود؛ چون دیگر هزینه هایی که از آن صحبت کردیم در کار نیست.

دیگر قرار نیست فروشنده دستمزد کارگر، هزینه های روشنایی مغازه و دیگر موارد را بپردازد.

در حالی که در کسب و کارهای سنتی به خاطر این که فروشنده هزینه های زیادتری را متحمل می شود مجبور است محصولش را با قیمت بالاتری بفروشد.

وجود نداشتن خواب سرمایه در فروش مجازی

یعنی لازم نیست حتماً کالایی را خریده باشید و کنار گذاشته باشید و یک سرمایه‌ بابتش بند افتاده باشد تا مشتری بیاید و درخواست بدهد.

بلکه می ‌توانید از سیستم های همکاری در فروش استفاده کنید. یعنی یک محصول را که خودتان موجود ندارید در سایت بگذارید. وقتی مشتری درخواست داد از همکارها تهیه کنید و بفروشید‌.

این کار باعث می شود نرخ تمام شده ی محصول پایین تر بیاید؛ چون نیاز به سرمایه ی اولیه ندارد که فروشنده به خاطر پرداخت آن خود را به آب و آتش بزند و در نهایت هم قیمت محصول را بالا ببرد.

جمع بندی تأثیر فروش اینترنتی بر قیمت تمام شده

 دانستید که در این فروش مجازی به دلیل این که بسیاری از هزینه ها دیگر وجود ندارند نرخ تمام شده پایین می آید هزینه هایی مثل استخدام‌ کارگر، پرداخت عوارض شهرداری، هزینه اجاره و یا خرید مغازه و … .

همچنین قیمت تمام شده در این روش پایین‌تر می‌آید چون واسطه ها دیگر وجود ندارند و مشتری به طور مستقیم از تولید کننده خرید می کند.

عدم محدودیت مکانی و وجود نداشتن خواب سرمایه هم از دیگر دلایل تأثیر فروش اینترنتی بر نرخ تمام شده است.

سایت «کافه جستجو» هم برای فروش اینترنتی بسیار مناسب است. آن یک سایت تبلیغاتی و فروشگاهی است که کسب و کارهای مختلف می توانند ضمن تبلیغ و نمایش محصولاتشان در فضای مجازی، آن ها را برای فروش نیز عرضه نمایند.

در ضمن هر فروشگاه می تواند با کمترین هزینه یک صفحه اینترنتی خاص داشته باشد که هنگام جستجو محصول یا اسم فروشگاه در اینترنت قابل دسترسی باشند.

نظرتان را بنویسید
دیدگاه
نام
ایمیل