تأثیر موج دوم کرونا بر کسب و کارها

ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا که وضعیت معیشتی و اقتصادی کشورها را به هم ریخت، همچنان ادامه دارد و اخباری مبتنی بر در راه بودن موج دوم آن نیز شایع شده است.

آیا این موج دوم کرونا بر کسب و کارها تأثیر خواهد گذاشت؟ آیا گرایش کسب و کارها به فضای مجازی با این شرایط تغییر خواهد کرد؟

برای رسیدن به جواب این سؤالات با ما همراه باشید. در این مقاله توضیحات کامل در این رابطه به شما داده خواهد شد.

فهرست محتوای این مقاله

  1. موج دوم کرونا
  2. تأثیر موج دوم کرونا بر کسب و کارها
  3. تأثیر موج دوم کرونا بر گرایش کسب و کارها به فضای مجازی
  4. جمع بندی تأثیر موج دوم کرونا بر کسب و کارها و گرایش کسب و کارها به فضای مجازی

موج دوم کرونا

چنان چه آمار و اخبار نشان می‌دهد هم اکنون بیماری کرونا در حال نزول و پایین آمدن است. اما اخبار مبتنی بر شروع موج دوم آن کل کشور و سرتاسر جهان را نگران کرده‌ است.

در حقیقت باور کردن در راه بودن موج دوم آن بر اساس یک سری شواهد، منطقی است. شواهدی همچون بازگشایی بیش تر مغازه ها، بازگشایی بیش تر سالن های ورزشی، شروع برنامه های تمرینی تیم های ورزشی، بازگشایی مدارس و … .

اما با توجه به اخبار منتشر شده به آمار مبتلایان جدید در ایران باید گفت این موج دوم در کشور ما آرام تر و دارای خطر کمتری خواهد بود.

به این دلیل که در حال حاضر بیش تر افراد نکات بهداشتی برای جلوگیری از گرفتن این ویروس و شیوع بیش تر آن را رعایت می کنند.

در این صورت مسلماً  روند صعودی این بیماری را کشور ایران تجربه نخواهد کرد.

تأثیر موج دوم کرونا بر کسب و کارها

با توجه به این موضوع که موج دومش در کشور عزیز ما آرام تر و کم خطر تر خواهد بود به احتمال زیاد کارها هم چنان با رعایت پروتکل های بهداشتی رواج خواهد داشت.

البته قرار نیست مثل قبل همه مردم به  کارهای سنتی مراجعه کنند چون بالاخره اخبار موج دوم بیماری کویید ۱۹ تأثیر خود را در خرید حضوری خواهد گذاشت.

در حقیقت مردم با احتیاط هر چه بیشتر از قبل رفتار خواهند کرد. در نتیجه کسب و کارها کساد  نخواهد شد ولی مثل همیشه هم رونق نخواهد داشت.

تأثیر موج دوم کرونا بر گرایش کسب و کارها به فضای مجازی

مسلماً این موج دوم باعث می‌شود هم چنان کارها بیش تر از همیشه در فضای مجازی فعال باشند. یعنی از طریق فضای مجازی محصولاتشان را عرضه نمایند و مشتری را جذب کنند.

در واقع بسیاری از مردم هم خرید اینترنتی را ترجیح می دهند؛ چون در هم اکنون امن ترین جای برای مردم خانه هایشان است.

دلیل دیگر خرید به صورت مجازی این است که خرید حضوری در زمان وجود کووید ۱۹ و احتمال منتقل شدن آن همراه با اضطراب و استرس خواهد بود.

از این رو بیش تر مردم هم خرید اینترنتی بدون استرس و آرامش را بر خرید حضوری همراه با استرس ترجیح می دهند.

جمع بندی تأثیر موج دوم کرونا بر کسب و کارها و گرایش کسب و کارها به فضای مجازی

 دانستید که اخباری مبتنی بر در راه بودن موج دوم کووید ۱۹ در سرتاسر جهان منتشر شده است. این اخبار شایع شده غیر منطقی هم نیست زیرا بسیاری از مغازه ها، سالن های ورزشی و … دوباره بازگشایی شده اند.

اما در ایران عزیز ما با توجه به پایین آمدن مبتلایان جدید به این بیماری و رعایت پروتکل های بهداشتی موج دوم مسلما کم خطر تر و آرام تر خواهد بود.

لذا کارها به طور کامل کساد نخواهند شد ولی مسلماً کارهای سنتی رونق قبلی خود را هم تجربه نخواهند کرد؛ چون با شرایط وجود بیماری کووید ۱۹ همچنان مردم احساس خطر می کنند و زیاد تمایلی به خرید حضوری ندارند.

با وجود حاکم بودن کرونا گرایش کسب و کارها به فضای مجازی بیش تر خواهد شد. در واقع مردم خرید اینترنتی را بهترین گزینه برای خرید در این شرایط می دادند.

دلیل دیگر رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی هم این است که مردم بیش ترین وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند. پس در این وضعیت کسب و کارها به خاطر دیده شدن بیش تر تقاضای بیش تری هم برای خرید خواهند داشت.

سایت «کافه جستجو» هم در خدمت فروشندگان آینده نگر است تا با نمایش دادن محصولات متنوعشان و فروش آنلاین محصولات کسب و کارشان را بیش تر از همیشه  رونق بخشد.

نظرتان را بنویسید
دیدگاه
نام
ایمیل